ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

رده‌بندی ۵ تیم برتر قاره آسیا | ایران در سید ۳ جام جهانی قرار گرفت (۱۱ فروردین ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۳۴۳۲
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
رده‌بندی ۵ تیم برتر قاره آسیا | ایران در سید ۳ جام جهانی قرار گرفت (۱۱ فروردین ۱۴۰۱)
با اعلام رنکینگ جدید از سوی فیفا ایران در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت تا در سید سه قرعه کشی جام جهانی جای بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در فاصله یک روز تا قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فدراسیون جهانی فوتبال رنکینگ ویژه خود برای این قرعه کشی را اعلام کرد که بر اساس آن ایران باوجود امتیاز منفی حاصل از باخت به کره جنوبی، جایگاه ۲۱ خود را حفظ کرد تا به این ترتیب در سید سوم جام جهانی قرار بگیرد.

این در حالی است که ایران بالاتر از ژاپن و کره جنوبی تیم نخست قاره آسیا هم محسوب می‌شود و در بین تیم‌هایی که صعود خود به جام جهانی را قطعی کردند نیز پایین‌تر از سنگال، هفدهمین رنکینگ برتر را دارد. در صورتی که ایران ۴۰ امتیاز بیشتر کسب می‌کرد، می‌توانست بالاتر از کرواسی قرار بگیرد و در سید دوم جای داشته باشد، اما این اتفاق در نهایت رخ نداد. با این حال حفظ جایگاه بیست و یکمی ایران را از سقوط به سید چهارم نجات داد تا احتمال قرعه مطلوب وجود داشته باشد.

همچنین در نهایت تونس بالاتر از کانادا قرار گرفت تا احتمال همگروهی ایران با این تیم آفریقایی از بین برود و کانادا به سید چهارم برود. در بین تیم‌های آسیایی نیز عربستان بدترین رنکینگ را دارد و در سید چهارم قرار خواهد گرفت.

در این رنکینگ برزیل توانست رتبه نخست را از بلژیک بگیرد و بالاتر از این تیم اروپایی به عنوان برترین تیم جهان پای به قرعه کشی بگذارد. با این حال در بین تیم‌های مورد انتظار سید یک اتفاق خاصی رخ نداد و آن‌ها توانستند جایگاه خود در سید اول را حفظ کنند.

سیدبندی جام جهانی بر اساس رنکینگ جدید فیفا:
سید یک: قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا، پرتغال
سید دو: مکزیک، هلند، دانمارک، آلمان، اروگوئه، سوییس، آمریکا، کرواسی
سید سه: سنگال،  ایران، ژاپن، مراکش، صربستان، لهستان، کره جنوبی، تونس
سید چهار: کامرون، کانادا، اکوادور، عربستان، غنا، پلی آف اروپا، برنده نیوزلند - کاستاریکا، برنده آسیا - پرو

رده‌بندی ۵ تیم برتر قاره آسیا | ایران در سید ۳ جام جهانی قرار گرفت (11 فروردین 1401)

بر اساس این سیدبندی، تمام تیم‌هایی که بازی پلی آن‌ها باقی مانده، در سید چهارم قرار خواهند گرفت و نکته مهم اینکه باتوجه به اینکه یک پلی آف بین نماینده آسیا و پرو برگزار خواهد شد، طبق مکانیزم قرعه کشی، ایران با پرو همگروه نخواهد شد.

باتوجه به رنکینگ فعلی، بدترین قرعه برای ایران تقابل با برزیل، مکزیک (هلند و آلمان) و کامرون خواهد بود. همچنین احتمال دارد ایران علاوه بر یکی از تیم‌های سید اول، با تیم ملی آلمان نیز روبرو شود.

بهترین قرعه نیز برای ایران تقابل با پرتغال، کرواسی و غناست که البته این بر اساس رنکینگ این تیم‌ها انتخاب شده است. در صورتی که نیوزلند بتواند کاستاریکا را حذف کند، نماینده اقیانوسیه ضعیفترین رنکینگ را خواهد داشت.

این در حالی است که به جز تیم‌هایی اروپایی که امکان حضور آن‌ها در دو گروه وجود دارد، احتمال تقابل تیم‌های هم قاره وجود دارد و بنابراین اگر ایران از سید دوم با آمریکا یا مکزیک همگروه شود، احتمال تقابل با کانادا به صفر خواهد رسید.

نکته مهم اینکه ایران باتوجه به حضور در سید سوم با تیم‌های سنگال، مراکش، صربستان، لهستان و تونس رودررو نخواهد شد.

منبع: ورزش سه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->